Home»Actueel & Opinie»Artikel

BVB viert 20e verjaardag

20-11-2009

Binnenvaart promotie blijft nodig zolang een schip nog boot wordt genoemd.

ROTTERDAM 20/11 Persbericht BVB - Een bakker adverteert wekelijks in een huis aan huis blad, pluimveehouders vinden kip het meest veelzijdige stukje vlees, maar wat doet de binnenvaart aan haar imago?

Op 24 november is het precies 20 jaar geleden dat het Bureau Voorlichting Binnenvaart (BVB) is opgericht. Het doel bij oprichting was imagoverbetering van de binnenvaart. Hoewel de tijden zijn veranderd, is het imago van de binnenvaart nog altijd een belangrijk onderwerp. Zeker in tijden van crisis. Het werk van het BVB is inmiddels verankerd in de binnenvaart. Met slogans als “hier vaart een file van ...vrachtwagens”, “Kies binnenvaart voordat alles stilstaat” en “vervoer over water natuurlijk beter” heeft het BVB de afgelopen jaren menig belangstellende met de binnenvaart geconfronteerd. En met succes, door en vooral voor de sponsor Als dank voor deze sponsoring ligt dan ook een klein cadeautje klaar die door de sponsoren afgehaald kan worden op het kantoor in Rotterdam.

Alle zeilen bijzetten




Met een aantal successen op zak kan en wil het BVB echter niet achterover leunen. Net als de binnenvaartondernemer moet ook het BVB in crisistijd extra zeilen bijzetten. Met een team, waarbij bijna alle werknemers een binnenvaartachtergrond hebben, is het BVB nog altijd betrokken met de sector en haar sponsoren. Door meer communicatie richting verladers en de ontwikkeling van een grote imago campagne van het kleine schip hoopt het BVB haar positieve bijdrage te kunnen leveren aan de binnenvaartsector. Een goed voorbeeld hiervan is de onlangs uitgebrachte verladersfolder “Binnenvaart, ruimte voor uw lading”.



Op haar twintigste verjaardag kijkt het BVB niet alleen naar het verleden; ook wordt naar de toekomst gekeken. De wijze waarop gecommuniceerd wordt, is steeds trendgevoeliger. Denk hierbij aan trends als MSN, Twitter en Hyves op het internet. Wil een bedrijfstak onder de aandacht blijven in een wereld bol van reclame wordt communicatie en goede voorlichting steeds belangrijker. Het BVB is vastbesloten om op creatieve wijze de binnenvaart onder de aandacht te brengen in dit bolwerk. Want zolang een schip nog een boot wordt genoemd, is er werk voor het BVB.

Schrijf een reactie

Je dient een Vaart account te hebben om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen of je aan te melden.




Reacties op dit artikel (0)

Er zijn nog geen reacties.