Home»Actueel & Opinie»Artikel

« Vorige artikelVolgende artikel »

Binnenschippers consulteren binnenkort huisarts op beeldscherm

18-05-2006

BREDA 18/5 persbericht ClubMessage - ClubMessage demonstreert vandaag tijdens het congres van de Koninklijke Schippervereniging Schuttevaer in Vianen de huisarts aan boord met de videoconsult-applicatie. Met deze applicatie hoeven binnenvaartschippers niet aan wal om de dokter persoonlijk te kunnen spreken. ClubMessage speelt hiermee in op een grote behoefte die bestaat onder binnenschippers om aan boord een huisarts te kunnen consulteren.

Belangrijke randvoorwaarde van het succes van het videoconsult is het gemak, de schippers hoeven geen software te installeren en kunnen via internet meteen contact zoeken met de dokter. Het videoconsult heeft daardoor een lagere drempel dan een spreekuur op de praktijk en is daarom bij uitstek geschikt voor de binnenvaart. Het voordeel boven een telefonisch consult is het oogcontact met de dokter via het beeldscherm. Voor een voorbeeld van deze toepassing, zie www.videoconsult.nl

Op de stand van Nederland Breedbandland (NBL) draait een live demo van de videoconsult-applicatie van ClubMessage, waarmee de aanwezigen een gesprek kunnen voeren met een echte dokter. Voor de geïnteresseerde varende schippers die niet op de dag aanwezig kunnen zijn, wordt het congres ook via een webcast uitgezonden.

Het doel van NBL is om de breedbandinfrastructuur in Nederland te stimuleren. De organisatie is op het congres aanwezig om vast te stellen waaraan binnenvaartschippers op dit gebied de grootste behoefte hebben. De schippers kunnen hun stem uitbrengen op de applicatie die hun het meest aanspreekt, waarna NBL aan de slag gaat met de applicaties die het beste scoren. Momenteel staat de huisarts aan boord al in de top 10 van de ICT behoeften van de binnenschipper, aldus NBL.

Over ClubMessage
ClubMessage is leverancier van mobiele diensten en de grootste zakelijke SMS provider op het gebied van bulk-sms. Klanten van ClubMessage bevinden zich in branches als horeca, transport, techniek, marketing, zorg en onderwijs. ClubMessage verkoopt producten en diensten op basis van haar eigen SMS-netwerk aan bedrijven actief op het gebied van techniek, marketing en planning. Tot de klantenkring behoren onder meer Wegener, KPN en PCM Uitgevers. Vanuit de twee hoofdvestigingen in Nederland en Polen worden naast deze landen producten en diensten geleverd in België, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. ClubMessage bereikt wekelijks honderdduizenden mensen per SMS. Meer informatie over ClubMessage is te vinden op www.clubmessage.nl

Schrijf een reactie

Je dient een Vaart account te hebben om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen of je aan te melden.




Reacties op dit artikel (0)

Er zijn nog geen reacties.