Home»Actueel & Opinie»Artikel

« Vorige artikelVolgende artikel »

Casco-meerprijs. Een typisch bloggeval?

05-07-2006

'Voor bedrijven is dit het zoveelste bewijs dat internet de consument een machtig wapen in handen heeft gegeven om zijn grieven te spuien', schrijft De Volkskrant. 'Het is een koud kunstje geworden om blunders met de wereld te delen.'

Ik sprak een schipper die des duivels is omdat zijn makelaar de prijs van het nieuwbouwcasco kort voor oplevering nog met enkele tienduizenden euro's verhoogde. Reden? De Roemeense werf, waarvan de makelaar deels zelf eigenaar is, leed verlies op de casco's. Als de schipper z'n casco nog wilde hebben, zat er niets anders op dan in te stemmen met de prijsverhoging. De schipper heeft onder protest getekend, met z'n bank als getuige.

Wat kon hij anders? Vasthouden aan het contract? Procederen omdat hij het principeel onjuist vindt? Z'n casco weigeren voor die prijs? Dan wist de makelaar nog wel iemand die het direct wil overnemen, met een nog véél hogere bijbetaling. Als varend ondernemer, die verder wil nadat z'n oude schip is verkocht, sta je compleet machteloos.

Ken je dit soort verhalen of heb je het zelf net zo ervaren? Is dit nou zo'n typisch bloggeval, een koud kunstje om blunders met de wereld te delen?

Schrijf een reactie

Je dient een Vaart account te hebben om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen of je aan te melden.




Reacties op dit artikel (0)

Er zijn nog geen reacties.