Home»Actueel & Opinie»Artikel

« Vorige artikelVolgende artikel »

Waarschip Werf Delfzijl heeft merknaam en breidt uit met composiet motorboot

18-07-2008

FARMSUM 18/7 persbericht - Waarschip Werf Delfzijl heeft onlangs de definitieve Europese inschrijving van de merknaam WAARSCHIP ontvangen, waarmee nu naast de Benelux in alle andere Europese landen gebruik van model en naam WAARSCHIP voor de werf beschermd is. Tevens breidt de werf het programma uit met een 9,80 mtr. motorboot van composiet met elektrische aandrijving.

Na een onderzoek van ruim 2,5 jaar heeft het Europese merkenregistratiekantoor, gevestigd in Allicante, het Waarschip-merkenrecht definitief aan Waarschip Werf Delfzijl verleend. Hiermede wordt het voor de markt eindelijk duidelijk wie deze scheepsmodellen met de merknaam Waarschip levert. ( Application no. 003074903)   
De werf, in 1963 door de heren Kremer en Akkerman opgericht, is in 1998 voortgezet als Waarschip Werf Delfzijl. Tevens hebben vanaf '98 andere bedrijven getracht zich ook met de bouw van deze markante Waarschip zeiljachten met hun bekende naam een plaats in de zeilwereld te veroveren. Met het toekennen van de merknaam aan Waarschip Werf Delfzijl is nu definitief een einde gekomen aan deze onduidelijke situatie voor bestaande en toekomstige jachteigenaren.

Nieuw ontwerp
Foto Waarschip Werf DelfzijlDe Waarschipwerf gaat door met het ontwikkelen van nieuwe schepen en neemt daarbij een geheel eigentijds ontworpen motorboot in productie. Aan de principes van de grondleggers van deze werf wordt na 45 jaar nog steeds voldaan: een breed publiek een schip aanbieden dat men ook grotendeels zelf kan afbouwen, hetgeen dan een aardige besparing kan opleveren. Hiervoor heeft de Waarschipwerf de motorboot Waarschip MYC 980 ontwikkeld. Ontwerp en vervaardiging geschiedt volgens de huidige moderne technieken. Met o.a. de vacumeertechniek kan men de uiterst sterke en onderhoudsvrije composiet materialen vervaardigen waaruit het casco van de motorboot bestaat. ( Vervaardiging moderne windmolenwieken geschiedt identiek). De onderdelen van de binnenbetimmering worden CNC gefreesd. De werf of klant stellen dan op eenvoudige wijze buiten het schip een compleet onderdeel samen en plaatsen dit vervolgens simpel op de aangegeven plaats aan boord.

Het schip is voorzien van een milieuvriendelijke elektrische aandrijving met separaat opgestelde laad-generator. Efficiënt, stil en zuinig in gebruik: 6 uur varen voor 2 euro laadstroom, waarbij men voor de generator rode diesel kan gebruiken.                              

De basisuitvoering van het schip is in kuipuitvoering. De kuip is gelijkvloers met de salon/stuurhut. Voorin een keuken voorzien van alle comfort. Daartegenover de nattecel met toilet en wastafel. In het voorschip een ruime 2 persoons slaapgelegenheid met ruim voldoende kast-/bergruimte. Buitenom heeft het schip vrij brede gangboorden met een veilige zeerailing. De doorvaarthoogte bedraagt slechts 2.25 mtr., stahoogte ruim 2.00 mtr., kooilengte min. 2.10 mtr.

Naast de standaarduitvoering kan middels diverse opties aan de wensen van de klant voldaan worden.  Het schip is vanaf casco leverbaar te combineren met de diverse samengestelde afbouwpakketten. Het schip is geheel Nederlands fabricaat en voldoet aan de gestelde CE-normen voor vaargebied B.

Schrijf een reactie

Je dient een Vaart account te hebben om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen of je aan te melden.




Reacties op dit artikel (0)

Er zijn nog geen reacties.