Home»Actueel & Opinie»Artikel

« Vorige artikelVolgende artikel »

Wärtsilä Servicebus voor spoedklussen

12-11-2008

ZWOLLE 12/11 persbericht - Wärtsilä introduceerde onlangs de ‘Wärtsilä Servicebus’; een bus met een team van kundige servicemonteurs en specifiek gereedschap gericht op ‘hands on’ werkzaamheden aan schroeven en afdichtingsystemen van binnenvaartschepen.

Waar Wärtsilä voorheen een meer adviserende rol had op servicegebied richting de binnenvaartschippers, kunnen zij nu meteen actie ondernemen om een schip zo snel mogelijk weer in de vaart te krijgen. Met de introductie van de Wärtsilä Servicebus speelt de organisatie in op de vraag van de binnenvaart om bij servicewerkzaamheden snel te acteren en het schip niet te lang op de werf te hebben liggen.
 
Van alle markten thuis
De vakkundige servicemonteurs op de Wärtsilä Servicebus voeren direct en op locatie diverse werkzaamheden uit, onder meer kleinschalige herstelwerkzaamheden aan schroeven en afdichtingsystemen. Hierbij gaat het voornamelijk om monteren en demonteren van onderdelen ter plekke. Bij zwaardere beschadigingen aan een schip is het soms noodzakelijk de schroef of een ander onderdeel naar een van de Wärtsilä-vestigingen te vervoeren. Ook voor dit vervoer kan het team van servicemonteurs zorgen. Het streven is om deze reparaties in de vestigingen binnen drie dagen uit te voeren.

Route Wärtsilä Servicebus
De Wärtsilä Servicebus kan ingeschakeld worden door binnenvaartschippers die op de grote rivieren in Nederland varen. Ook Antwerpen valt onder het verzorgingsgebied van de servicemonteurs. Bij een reparatieaanvraag waar de nodige haast is geboden, komt de salescoördinator het werk opnemen en neemt direct contact op met de bus. “We wilden sneller en beter kunnen inspelen op de binnenvaart qua services en deze bus is daar een sprekend voorbeeld van. Afhankelijk van de locatie van de werf kúnnen we binnen een uur op de stoep staan!”, aldus Luc Looijen, General Manager Technical Services bij in Wärtsilä Drunen.

Dan Veen, Manager Sales Wärtsilä Services Benelux vult aan: “Dit initiatief past ook goed in het integratietraject waar we bij Wärtsilä middenin zitten. Per 1 januari 2009 opereren alle Wärtsilä-vestigingen in Nederland vanuit eenzelfde entiteit. Dat betekent dat de werkzaamheden nog beter op elkaar zijn afgestemd om de klant zo goed mogelijk van dienst te zijn. De expertises van de verschillende Wärtsilä-vestigingen en businessunits zijn nu al vertegenwoordigd in het team van servicemonteurs in de bus”.
 
Wärtsilä in het kort
Wärtsilä voegt waarde toe aan de activiteiten van zijn klanten door complete voortstuwings- en energieoplossingen te bieden. Met betere en meer milieuvriendelijke technologieën focust Wärtsilä zich op de maritieme markten èn de energiemarkten met zowel producten en oplossingen als diensten. Wärtsilä streeft ernaar met innovatieve producten en diensten de meest gewaardeerde partner van al zijn klanten te worden. Meer dan 18.000 professionals op 160 locaties in 70 landen over de hele wereld werken aan de realisatie van deze doelstelling. Wärtsilä is beursgenoteerd aan de Nordic Exchange in Helsinki, Finland.

Schrijf een reactie

Je dient een Vaart account te hebben om te kunnen reageren. Klik hier om in te loggen of je aan te melden.




Reacties op dit artikel (0)

Er zijn nog geen reacties.