De verandering is, volgens een 'poll' op de site, inderdaad nog even wennen voor 62% van de stemmers; 31% vindt het 'prima zo', de rest vindt het tegenvallen. De 'poll' is nieuw, evenals de mogelijkheid om in te schrijven voor een e-mail nieuwsbrief of in te loggen. Dat laatste zal vooral bedoeld zijn het onderhoud van de site. Wat ook meteen opvalt is het aanbod van advertentieruimte door Elma Multimedia, die al eerder de advertentiewerving voor het verenigingsblad op zich nam.
De vernieuwde site ziet er strak uit, vooral doordat niet langer wordt gewerkt met frames. Bijkomend voordeel is dat elke pagina nu een eigen webadres heeft, waarnaar kan worden gelinkt. Het verenigingsdeel vormt meer dan voorheen één geheel met het ongetwijfeld meest bezochte onderdeel, de scheepsdatabank met nu al 9.202 schepen en maar liefst 19.885 foto's. Ook de presentatie van scheepsgegevens en foto's is nu veel strakker en overzichtelijker. De extra foto's achter de scheepspagina's komen zweven tevoorschijn, maar zijn - althans in de Firefox-browser - nog wat moeilijk in het scherm zichtbaar te maken. De voorheen nogal irritante kopieerbeveiliging is er in ieder geval af; dat is winst. Webfoto's zijn niet bedoeld om te kopiëren of te printen, daar is het formaat niet geschikt voor. Winst is ook dat de nieuwe site van 'De Binnenvaart' interactiever is met meer reactiemogelijkheden. Nu nog een forum voor shiplovers...